laden en lossen bij een schip

Containers (FCL en LCL)

FCL (full container load)

Bij FCL zendingen (full container load) heeft u of de partij die laadt, een volledige container tot uw beschikking. Het maakt niet uit hoe vol de container geladen wordt, hij staat volledig tot uw beschikking. Er komen dus geen goederen van andere eigenaren bij.

VGM (Verified Gross Mass)

Van containers die vanaf 1 juli vertrekken moet de rederij een VGM hebben, anders wordt de container niet verscheept. Als verlader dient u voor die tijd een methode bepaald te hebben, waarop het VGM (Verified Gross Weight) van uw zendingen berekend wordt. Onderaan deze pagina kunt u een leaflet downloaden waarop deze complexe regelgeving helder uitgelegd staat.

Container verzegeld

De container wordt op de laadplaats voorgereden en daar heeft u standaard 2 uur tijd om de container te laden. Deze uren zitten bij de ritprijs in. Als de container geladen is, wordt hij in het bijzijn van de verlader verzegeld, zodat u er zeker van bent dat de container afgesloten blijft tot de rechtmatige eigenaar hem opent.

Afmetingen containers

Om te weten welke container u nodig heeft voor uw zending, kunt u onze containerdetails raadplegen. Mocht u er niet uitkomen, dan helpen wij u natuurlijk graag.

LCL (less than container load)

Als u voor uw te verschepen zending niet een hele container wilt gebruiken, is een LCL verscheping iets voor u. Bij Less than Container Load (LCL) worden de goederen van verschillende verschepers in 1 container verzameld. Deze mogelijkheid bestaat voor zowel import en export als voor cross trades.

Betalen voor benutte ruimte

Er kunnen dus meer LCL zendingen met verschillende BL’s en van verschillende eigenaren in 1 container geladen worden. Er wordt voor de benutte ruimte in de container betaald. Bij LCL zendingen betaalt u naar Maat/wicht (M/W), dus per kubieke meter of per ton.

Maat/wicht

Maat/wicht is ontstaan als omrekenfactor bij deelladingen om het onderscheid tussen volume (maat) en gewicht (wicht) te overbruggen; 1 kubieke meter lood weegt tenslotte meer dan 1 kubieke meter veren. Om dit onderscheid toch gelijk te kunnen belasten, heeft men omrekenfactoren afgesproken. Bij zeevracht LCL wordt gesteld dat 1 kubieke meter overeenkomt met 1000 kilo.

 

Aanvullende diensten

Als extra service verzorgen wij graag al uw douanedocumenten en certificaten.

Daarnaast raden wij u aan een verzekering voor uw transport af te sluiten. Dit kunnen wij voor u regelen.

 

Uw contactpersoon

Handen

Sales department

T +31 (0)10 59 333 33

sales@embassyfreight.nl

Contactformulier NL