Spoorvervoer is snel, efficiënt en betrouwbaar. Daarnaast is vervoer per spoor ook goed voor het milieu vergeleken met wegtransport. Denk bijvoorbeeld aan de beladingsgraad per rit, het aantal productieve kilometers en de uitstoot van gassen.
Ten opzichte van wegvervoer kent vervoer per spoor langere doorlooptijden. Daarentegen heeft het spoor weer niet te maken met rij- en rusttijden.
De nieuwe zijderoute: spoorvervoer van en naar China
De Nieuwe zijderoute is een 11.000 kilometer lange spoorverbinding die via Duitsland, Rusland en Kazachstan naar China, en vice versa loopt. Deze modaliteit garandeert een snelle transittijd.
De route van Chengdu naar Tilburg wordt bijvoorbeeld afgelegd in slechts 15 dagen. Vanaf Shanghai of Shenzhen bedraagt dit circa 24 dagen.
Vervoer per spoor is mogelijk voor zowel volle containers alsmede LCL lading. Vrijwel alle laad- en losadressen zijn op aanvraag mogelijk.
Intermodaal vervoer
Een goed voorbeeld van intermodaal vervoer is de combinatie spoor- en wegvervoer. Deze twee modaliteiten sluiten naadloos op elkaar aan.
Spoorvervoer is een veelgebruikt transportmiddel voor vervoer tussen de havens in West-Europa en het Europese achterland. Via een groeiend aantal inland terminals kunnen wij op vrijwel elk gewenst adres per truck doorleveren of afhalen.
Kenmerkend voor spoorvervoer zijn de vaste routes en frequente dienstregelingen. Samen met de flexibiliteit en snelheid van het wegtransport is dit de ideale combinatie om het achterland te bereiken.
Indien u uw spoorzending bij ons boekt, regelen wij het transport vanaf het laadadres tot de eindbestemming.